Жуковская А. С., Тразанова Н. Ю.
Анализируются и обобщаются теоретические труды ученых, исследующих феномен языковой личности, вторичной языковой личности, а также описывается формирование лингвокогнитивного уровня вторичной языковой личности в процессе обучения японскому языку на материале анкетирования.
Ключевые слова: личность, языковая личность, вторичная языковая личность, лингвокогнитивный уровень, языковая картина мира, тезаурус.
TO THE PROBLEM OF DEVELOPING THE LINGUO-COGNITIVE LEVEL
OF THE SECONDARY LANGUAGE PERSONALITY IN THE PROCESS
OF TEACHING JAPANESE
A. Zhukovskaya, N. Trazanova
The purpose of this article is to study, analyze and summarize the theoretical works of scientists researching the phenomenon of the linguistic personality, the secondary linguistic personality. The issue of developing the linguo-cognitive level of the secondary language personality in the process of teaching Japanese is performed. The research is based on the material of the questionnaire.
Keywords: personality, language personality, secondary language personality, linguocognitive level, linguistic view of the world, thesaurus.
Жуковская А. С., Тразанова Н. Ю. К вопросу о формировании лингвокогнитивного уровня вторичной языковой личности в процессе обучения японскому языку // Азиатско-Тихоокеанский регион: диалог языков и культур : материалы III Международной научной конференции. Иркутск, 7–8 декабря 2020 г. / ФГБОУ ВО «ИГУ» ; [отв. ред. Е. Ф. Серебренникова]. – Иркутск : Издательство ИГУ, 2020. С. 149-157.
Читать статью в сборнике конференции